Türkiye‘nin turizm potansiyelini milletlerarası pazarlarda tanıtmayı amaçlayan İstanbul Turizm Fuarı 2025 (ITF), bu yıl 25-26 Eylül’de Yenikapı-Avrasya Şov ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilecek.
Bu yıl üçüncü defa düzenlenecek fuara ait son gelişmeler, İstanbul’da yapılan basın toplantısında paylaşıldı. Toplantıya, fuarın iş ortaklarından Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Lideri Müberra Eresin ile Dream Project Üst Yöneticisi (CEO) ve Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Ataman katıldı.
Yalnızca İstanbul’u değil, tüm Türkiye’nin turizm potansiyelini dünyaya tanıtmayı hedefleyen fuar, 50 ülkeden 500’ün üzerinde satın alıcı, acente ve tıp operatörünü ağırlayacak. Fuar kapsamında, Türkiye’nin dört bir yanındaki destinasyonlar, global pazarlara direkt ulaşma imkanı bulacak.
Etkinlik, Türk Hava Yolları’nın resmi havayolu sponsorluğu, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin (TÜRSAB) stratejik partnerliği, Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB) resmi iş iştiraki ve Türkiye İş Bankası’nın ana sponsorluğu ile düzenlenecek.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu ile Ticaret Bakanlığı da fuara destek sağlayan kurumlar ortasında yer alacak.
Fuarın resmi iş ortağı olan TÜROB, fuarın resmi iş ortağı olarak otelcilik bölümünün ve turizmin tüm paydaşlarının milletlerarası ölçekte görünürlüğünü artırmayı hedefliyor.
“Turizm profesyonelinin hareketliliği sayesinde yeni işbirlikleri kurulacak”
Toplantıda konuşan Dream Project CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Ataman, İstanbul Turizm Fuarı’nın, sırf bir kent aktifliği değil, Türkiye’nin tamamını dünyaya açan stratejik bir platform olduğunu belirtti.
Fuara 2 bin 500’ü aşkın seyahat acentesinin katılacağı bilgisini paylaşan Ataman, aktifliğin otel ve acente kontratları için kıymetli fırsatlar yaratacağını kaydetti.
Ataman, “B2B toplantılar ve 15 binin üzerinde turizm profesyonelinin hareketliliği sayesinde yeni işbirlikleri kurulacak, Türkiye’nin marka kıymeti güçlenecek ve turizmi 12 aya yayma vizyonumuza güçlü bir ivme kazandıracağız.” tabirlerini kullandı.
ITF’nin kesim profesyonellerini, yatırımcıları, destinasyon temsilcilerini ve karar vericileri tıpkı çatı altında buluşturarak Türkiye turizminin memleketler arası marka bedelini güçlendireceğini vurgulayan Ataman, şöyle konuştu:
“Fuar kapsamında düzenlenecek Turizm Tepesi’nde 2025 turizm dönemi değerlendirilirken 2026 amaçları konuşulacak. Dubai, Vietnam, Hollanda, Lüksemburg, Belçika, Polonya pazar oturumlarında, pazarların en üst seviye yöneticileri görüşlerini paylaşırken, bu pazarlarda ortak işbirliklerinin önü açılmış olacak. ‘MICE’, müzik turizmi, teknoloji ve yapay zeka üzere kesimin öncelikli hususları masaya yatırılacak, lokal idareler ve memleketler arası dernekler, Türkiye’nin turizm potansiyelini ele alacak.”
“Türkiye turizminin geleceğine güçlü bir yatırım”
TÜROB Başkanı Müberra Eresin de İTF’nin Türkiye turizminin tüm paydaşlarını milletlerarası sahnede bir ortaya getiren, Türkiye’nin tanıtımı ve sektörel gelişimi açısından stratejik kıymete sahip bir platform olduğunu söyledi.
Eresin, tertip sayesinde sırf İstanbul değil, Türkiye’nin dört bir yanındaki destinasyonların, global turizm profesyonelleriyle direkt temas kurma imkanı bulduğunu aktardı.
Otellerinden acentelerine, tıp operatörlerinden lokal idarelerine kadar geniş bir ekosistemin, fuar sayesinde yeni işbirlikleri ve pazarlama fırsatları yakaladığına değinen Eresin, “TÜROB olarak, Türkiye’nin turizm fuarı İTF’nin resmi iş ortağı olarak tam takviye veriyoruz. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen fuarın, Türkiye turizminin geleceğine güçlü bir yatırım olduğuna inanıyoruz.” değerlendirmelerinde bulundu.
More Stories
Fenerbahçe, Göztepe ile Deplasmanda Karşılaşacak
Fenerbahçe – Benfica maçı ne vakit? Fenerbahçe – Benfica maçı saat kaçta, hangi kanalda?
İstanbul Merkezli Silahlı Hata Örgütüne Operasyon: 13 Zanlı Gözaltına Alındı