İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye’de birçok yabancı ana sanayi yatırımı olduğunu belirterek, “Bunlar ülkemizin bir kıymeti. Togg’un burada devreye girmesi büyük bir adım oldu. Şu anda çok fazla öne çıkmamakla bir arada küçük ve orta ölçekli birtakım yeni yerli markalar da gündeme geliyor.” dedi.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, otomotiv kesiminin temsilcileriyle YEDPA Ticaret Merkezi’nde bir ortaya geldi.
Programda konuşan İTO Başkanı Şekib Avdagiç, ana endüstrinin içinde tedarik endüstrisinin büyük bir hissesi olduğunu belirterek, “Çünkü ana endüstrinin ihracatı içinde ihracatın çok kıymetli bir kısmı tekrar yurt içindeki komponent üreticilerin ana endüstriye verdiği eserlerden oluşuyor.” diye konuştu.
Türkiye’de birçok yabancı ana sanayi yatırımı olduğuna işaret eden Avdagiç, şunları aktardı:
“Bunlar ülkemizin bir kıymeti. Togg’un burada devreye girmesi büyük bir adım oldu. Şu anda çok fazla öne çıkmamakla bir arada küçük ve orta ölçekli birtakım yeni yerli markalar da gündeme geliyor. Balıkesir’de ticari vasıta, Eskişehir’de araba üretimiyle ilgili bir oluşum var. Çayırova’da eski Honda fabrikasının içinde HABAŞ’ın yeni bir çalışması var. Kısa bir mühlet sonra Togg ile bir arada öbür yerli markalar da gündeme gelecektir. Bu da bizim otomotiv endüstrimizdeki bu kasımızı da güçlendirecektir.”
Avdagiç, ana endüstrinin yüklü olarak Avrupa Birliğine ihracat yaptığını kaydederek, tedarik endüstrisi ve yan endüstrinin ise 150’nin üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini anlattı.
İstanbul’da kesimin ana merkezinin YEDPA olduğunu söyleyen Avdagiç, “Buraya gelen birtakım firmalar burada geldiler, kasları güçlendirdiler, büyüdüler ve sonra buradan çıkıp daha büyük yerlere geçtiler. YEDPA’nın, şirketleri büyüten, geliştiren bir misyonu da var.” diye konuştu.
“Sektörümüz dış ticaret açısından da hayli kıymet arz ediyor”
YEDPA Yönetim Kurulu Lideri Salih Sami Atılgan ise otomotiv bölümünün iklim siyasetleri, teknolojide ortaya çıkan süratli değişimlerle en kapsamlı değişim ve dönüşümün yaşandığı bir süreçten geçtiğini belirtti.
Türkiye’de otomotiv bölümünün global markalarla entegrasyonu tamamlamış geniş bir ekosistem içerisinde çok yüksek katma bedel sağlayan bir yapı olduğunu söyleyen Atılgan, “Aynı vakitte bütün ana dalın en büyük tüketicisi durumunda ve pek çok bölümün muhtaçlık duyduğu araç ve gereçlerin biriktirdiği bir alanı oluşturuyor.” dedi.
Atılgan, kesimin geniş bir istihdam sunduğuna da işaret ederek, “Böylesine kıymet arz eden dalımız stratejik ve daima yenilenebilen bir plana her daim gereksinim duyuyor. Dalımız dış ticaret açısından da epey ehemmiyet arz ediyor. Neredeyse 15 yıla yaklaşan bir müddettir Türkiye’de ihracat şampiyonu. 2024’te 37,2 milyar dolar ihracatla liderliğini devam ettirdi.” formunda konuştu.
Sektörün sorun ve beklentilerine ait bilgi veren Atılgan, şunları kaydetti:
“Özellikle finansa erişim ve faizler konusundaki iyileştirmelerin bir an evvel hayatiyet bulması hayli kıymet arz ediyor. İhracat alanı oluşturan otomotiv bölümü açısından da bilhassa döviz kurlarının enflasyonun altında seyrediyor olması ve iç piyasada enflasyon nedeniyle daima fiyatların artmış olması rekabet gücümüzü azaltıyor.”
More Stories
Tekirdağ Çorlu’da Silahlı Hücum: 1 Ağır Yaralı
İnekler Kent Merkezine Kaçtı, Trafiği Tehlikeye Sokan Anlar
İstanbul’da sarsıntı mi oldu? SON DAKİKA! 19 Ağustos İstanbul’da az evvel nerede zelzele mi oldu?